Bij afslanken denkt iedereen maar een diëten, weinig eten, honger lijden , veel sporten & ...

Echter kan de inname van eiwitten jou helpen tijdens jouw dieet.

Hieronder beschrijven waarom eiwitten zo goed helpen tijdens het afslanken

  1. Eiwitten stimuleren de opbouw van spieren
    Zoals iedereen ondertussen zijn spieren opgebouwd uit eiwitten. Te weinig eiwitten betekent zelfs spierafbraak. Voldoende eiwitten betekent dus behoud of zelfs opbouw van spieren. Deze spieren verbranden al vet zonder extra inspanning te leveren. Meer spiermassa :  hogere verbranding van vet.

  2. Eiwitten voor een stabielere bloedsuiker spiegel
    Koolhydraten, en met name de snelle koolhydraten (= suikers) geven pieken en dalen in de bloed suiker spiegel. Met alle negatieve gevolgen vandoen: Te snel, te veel energie waardoor ook een insulinepiek die ook het vet in de voeding zal transporten, een te sterke daling van de bloedsuiker waardoor een slap gevoel. Door extra eiwitten, zal de snelheid van opname van deze koolhydraten afnemen, waardoor deze trager worden opgenomen in het lichaam.

  3. Eiwitten zorgen voor een verzadigd gevoel
    Eiwitten zorgen in tegenstelling tot snelle suikers wél voor een verzadigd gevoel. Dit komt omdat eiwitten trager verteren dan koolhydraten. Hierdoor ga je automatisch minder eten en minder snel terug naar zoetigheid grijpen.

  4. Eiwitten verbruiken meer energie om te verteren
    Om voeding te verteren in de maag moet deze eerst in kleinere deeltjes opgesplitst worden. De energie die nodig is om voeding te verteren, wordt thermisch effect genoemd. Het thermisch effect om eiwitten te verteren ligt veel hoger dan het thermisch effect om koolhydraten te verteren. Dit betekent dat het verteren van eiwitten veel meer energie van het lichaam vraagt en dus meer vet verbrandt.

  5. Eiwitten stimuleren de vetverbranding
    Je lichaam kan niet goed vet als energie verbranden als het geen hulp heeft van of koolhydraten of eiwit. Wanneer je gewicht kwijt raakt, raakt je lichaam zoveel spieren als vet kwijt. Gedurende dit proces is het bijzonder belangrijk dat je genoeg eiwit blijft eten. Genoeg eiwit in je voeding stimuleert de vetverbranding terwijl het calorie-verbrandende spieren behoudt.