verzending

GRATIS vanaf €30
 

Servicegarantie

U staat centraal
 

Meer info?

Stuur ons een mail !

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Subtotaal: € 0,00

Pea Protein

Pea Protein

Erwten (peas) staan bekend als rijke bron van goed opneembare eiwitten. Bovendien zijn ze allergeen vrij. Alles bij elkaar maakt dit van Pea Proteine een ideale eiwitten bron voor sporters die moeite hebben met andere soorten eiwitten supplementen.

Er zijn geen producten beschikbaar op deze pagina.

Erwten Proteine - Pea Protein

Erwten (peas) staan bekend als rijke bron van goed opneembare proteïne. Bovendien zijn ze allergeen vrij. Alles bij elkaar maakt dit van Pea Proteïne een ideale eiwitbron voor sporters die moeite hebben met andere soorten eiwit supplementen.

Pea Proteïne biedt een heerlijke alternatieve bron aan eiwitten voor vegetariërs, veganisten of voor personen die een dieet volgen. Pea Proteïne is volledig glutenvrij.

Net als bruine rijst bevat Pea Proteïne een scala aan voordelen voor de gezondheid en voor sport. Pea Proteïne heeft dan ook een uitstekend aminozuurprofiel.

Pea Protein is rijk aan aminozuren

Erwten leveren een unieke reeks van aminozuren, de bouwstenen van het lichaam, spieren, DNA, hormonen, enzymen, … die je lichaam normaal helpen te functioneren en het immuunsysteem helpen te verbeteren. Pea Proteïne is rijk aan lysine en arginine.

Pea Proteine bevat een hoog gehalte Lysine!

Het aminozuur Lysine kan niet door het lichaam worden aangemaakt en moet dus via de voeding worden opgenomen. Lysine is de voorloper van een ander aminozuur carnitine. Carnitine is verantwoordelijk is voor het omzetten van vetzuren in energie en het helpt om de cholesterol te verlagen.

Lysine zou ook calcium opnemen en speelt een belangrijke rol bij de vorming van collageen, een bouwsteen van bindweefsel zoals bot, kraakbeen, huid, pezen. Onvoldoende lysine kan leiden tot vermoeidheid, misselijkheid, duizeligheid, verlies van eetlust, tragere groei, bloedarmoede, … Onderzoeken heeft aangetoond dat de gemiddelde behoefte voor lysine voor een gemiddeld persoon van 70 kg varieert tussen 800-3000 mg / dag.

Pea Proteine levert 30% van de ijzerbehoefte in 1 dosering

IJzer is een integraal onderdeel van de menselijke fysiologie en is vereist voor het transport van zuurstof door het lichaam en de regulering van celgroei en differentiatie. Pea Proteine levert 30% van het ijzer dat per dag nodig is in 1 enkele dosering.

Pea Proteïne kan de absorptie van ijzer ook verbeteren wanneer het wordt gebruikt met dierlijke eiwitten zoals Whey Proteine. Hierbij moeten we melden dat de opname van ijzer kan worden geremd wanneer het wordt gebruikt met koffie, thee of voedingsmiddelen rijk aan calcium.

Pea Proteine voor Vegetariërs of veganisten

Pea Proteine poeder biedt een aanvullende bron van eiwitten voor vegetariërs en / of veganisten die dierlijke eiwitten niet kunnen gebruiken door hun intolerantie ervan.

Aangezien eiwit een essentiële voedingsstof is die vaal ontbreekt bij vegetariërs, kan pea protein een belangrijke aanvulling zijn op de dagdagelijkse voeding.

Pea Proteïne is Allergeen-vriendelijk

Sommige mensen kunnen gewoon geen ei, melk , of eiwit afkomstig van dierlijk eiwit verdragen als gevolg van allergieën. Zo kan lactose tot ernstige allergische reacties leiden zoals misselijkheid, opzwellen, diarree en braken. Pea Proteïne is perfect geschikt voor iedereen. Ook voor diegenen die intolerant zijn voor gluten. Pea Proteïne bevat namelijk geen gluten, een tarwe-eiwit dat sommige fabrikanten toevoegen aan hun eiwitpoeders.

Pea Proteïne is perfect voor Spierherstel

Spieren zijn opgebouwd uit eiwit. Intense fysieke training of gewoon de dagdagelijkse activiteiten kunnen spierafbraak veroorzaken. De meest recente studies voor lichaamsbeweging en sportvoeding adviseren 20-25 gram hoogwaardige eiwitten na de training om het herstel te maximaliseren.

Het Thermische effect van pea proteïne

Eiwitten hebben een "thermische" effect. Dit betekent dat het lichaam warmte produceert door het verteren van eiwitten. Omdat eiwitten veel energie vragen om verteerd te worden, ga je meer calorieën te verbranden na het eten van een eiwitrijke maaltijd.

Studies tonen aan dat 30% van calorieën die opgenomen door eiwitten, verbrand worden door de vertering ervan.

Bloed suiker

Zoals boven omschreven hebben eiwitten dus een positief effect op uw gewichtsverlies.

Het bloed suiker niveau is in feite een reactie van het lichaam wanneer koolhydraatrijke maaltijden worden genuttigd en waardoor de alvleesklier het hormoon insuline afscheidt.

Insuline dient om bepaalde voedingsstoffen beter te doen opnemen in het bloed en de cellen. Echter zullen enkelvoudige koolhydraten (suikers) het een insuline piek veroorzaken wat ervoor zorgt dat de opgenomen suikers zo goed al meteen al vet worden opgeslagen.

Dit kan daar weer leiden tot drastische dalingen in bloedglucose die dan weer een vermoeid en slap gevoel geven. Het consumeren van eiwitten helpt om deze bloedsuiker en insulinepiek constant te houden en voorkomt hierdoor de opslag van ongewild vet