verzending

GRATIS vanaf €30
 

Servicegarantie

U staat centraal
 

Meer info?

Stuur ons een mail !

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Subtotaal: € 0,00

Proteine Poeder

Proteine Poeder

De dag van vandaag worden we overspoeld door een aanbod aan proteine poeders. Er zo zijn zo veel verschillende soorten beschikbaar dat we door de bomen het bos niet meer zien. Hierdoor wordt het heel moeilijk de juiste keuzen tussen al die verschillende proteïne poeders.

Foto-tabel  Lijst 

Foto-tabel  Lijst 

Waarom proteïnepoeder

Proteïne poeder kennen we ook onder de naam 'eiwitpoeder'. Proteïne poeder wordt gemengd met water, melk, yoghurt, ... of andere ingredienten. Het moment dat je dan een proteïne poeder mengt met dergelijk product, wordt het een proteïne shake genoemd.

Proteïne vinden we voldoende terug in onze dagdagelijkse voeding. Echter ligt de behoefte aan eiwitten voor een sporter hoger dan een doorsnee persoon die niet aan sport doet. Meer voeding betekent dan weer binnen proteïnen, maar ook meer vet, koolhydraten, en andere slechte ingrediënten.
In theorie zou het dus beter hiervan enkel de proteïnen over te houden, wat dus effectief gebeurt met een proteïne poeder. De proteïnen worden uit diverse bronnen gehaald (later meer daarover) en worden omgezet en bewaard in poedervorm, waarbij je dit poeder dan weer omzet tot een proteineshake. Hierdoor houd je enkel de benodigde proteïne over.

Als je dit poeder dan mengt met water of melk, noem je het een eiwit shake. Het voordeel van proteïnepoeder is dat je hiermee eenvoudig veel eiwitten binnenkrijgt. Een proteïnepoeder is dan ook niet enkel bedoeld voor meer spiermassa of spieropbouw zoals nog steeds dikwijls wordt aangenomen, maar dient evenzeer voor de algemene gezondheid of een eiwitdieet.

Soorten Proteïne Poeder

Welke is nu de beste Proteïne Shake en waarin verschillen deze onderling. Ondertussen zijn er zo veel verschillende soorten proteïnen op de markt dat we hier toch ene woordje uitleg willen geven. Wanneer je voor de eerste keer wat extra proteïnen wilt nemen, sta je versteld van wat er op de merkt allemaal wordt aangeboden en wordt het hÈÈl moeilijk de juiste keuze te maken.
Hieronder een overzicht van de verschillende soorten proteïne poeder, de voor- en nadelen en het gebruik ervan. Wij hopen dat onderstaand overzicht wat meer duidelijkheid geeft.

1. Whey Proteïne (WEI EIWIT)

Whey proteïne moet zowat de bekendste vorm van proteïne poeder zijn. Whey Proteïne is afkomstig uit melk. Wanneer melk wordt omgezet naar kaas, wordt er 'wei-proteïne' afgescheiden. Deze wordt dan gedroogd en omgezet naar 'Whey Proteïne Poeder'.
Whey Proteïne heeft over het algemeen een zeer hoge biologische waarde, en levert vertakte keten aminozuren. Deze zijn nodig voor meer spieropbouw en een beter herstel van de spierweefsels.
Whey Proteïne wordt ook snel verteerd en door de meeste goed verdragen. Dit maakt het terecht de meest gebruikte proteïne shake ter wereld.

Echter kunnen we binnen de groep van 'Whey Eiwitten' nog een verdere onderverdeling maken.

1.a. Whey Proteïne Concentraat.

Whey Concentraat is een zeer hoogwaardige bron van proteïnen, welke ook een kleine hoeveelheid koolhydraten en vetten bevat. De concentratie proteïne in Whey concentraat ligt op +/-70%.

1.b. Whey Proteïne Isolaat

Whey Proteïne Isolaat is gebaseerd op Whey concentraat, maar is nog verder bewerkt voor meer zuiverheid. Een hoger eiwitprofiel, minder koolhydraten en vetten. Ook wel iets duurder dan Whey Concentraat.

1.c. Whey Proteïne Hydrolisaat

Whey Proteïne Hydrolisaat is een vorm van proteïne waarvan de grotere aminozuurketens zijn 'afgebroken'. Men spreekt ook wel eens van voorverteerd eiwitten, waardoor deze veel sneller en gemakkelijker door het lichaam worden opgenomen.

Whey Proteïne Poeders gebruik

Whey Proteïne poeder kan het beste ingenomen meteen 's morgens, tussen de maaltijden door en direct na de training.
's Morgens omdat het lichaam uren zonder spieropbouwende eiwitten en aminozuren heeft doorgebracht tijdens de slaap. 's Morgens is er dus meteen behoefte aan een proteïne poeder na die zware training van de avond voordien. Een extra proteïne shake tussen de maaltijden door zorgt ervoor dat je gedurende de dag niet zonder eiwitten valt. Zoals hierboven al beschreven heb je met een proteïne shake minder of geen last van extra ingrediÎnten die je eigenlijk niet nodig hebt op dat moment. Hierbij denken we aan snelle koolhydraten en/of vetten die moeten beperkt worden gedurende de dag. Een proteïne shake is dus ideaal tussen de maaltijden door.

Direct na de training hebben je jouw spieren allemaal kleine scheurtjes. Het herstel en wederopbouw van deze scheurtjes zorgen ervoor dat je spieren sterker en dus groter worden. Dit nemen we spieropbouw. Voor deze opbouw hebben de spieren behoefte aan aminozuren. Deze aminozuren vinden we terug in eiwitten, of eiwitten shakes. Een extra shake direct na de training zorgt er dus voor dat je spieren onmiddellijk kunnen beginnen herstellen.

2. Caseïne Proteïne

Caseïne Proteïne Poeder is een vorm van eiwit die zeer traag verteerd wordt. Caseïne eiwit vormt als het ware een prop (Geen paniek; dit voel je niet) waardoor deze veel trager dan Whey Proteïne wordt opgenomen en dus veel trager en over een langer periode in het lichaam wordt opgenomen. Het voordeel hiervan is dat je lichaam over een veel langere periode van eiwitten voorzien wordt en je niet om haverklap een nieuwe shake moet dringen. Een nadeel is dan weer dat door de tragere opname van Caseïne eiwit dit ook daadwerkelijk trager wordt opgenomen in het lichaam en dus minder geschikt is direct na de training in te nemen of wanneer er direct behoefte is aan eiwit. Op dat moment is Whey Concentraat de betere oplossing. Caseïne Eiwit is dan weer ideaal om vlak voor het slapengaan in te nemen (men spreekt zelf over een vertering en dus opnamen van eiwitten tot 8 uur). Caseïne eiwit is ook ideaal al je geurende de dag niet de mogelijkheid bezit om meerdere shakes te drinken. Een Caseïne Eiwit Shake is dan ideaal om toch gedurende uren over de nodige proteïne te beschikken.

3. Egg Proteïne (Ei Eiwit)

Ei Eiwit is een rijke bron van BCAAís en L-Arginine. Sommige herinneren zich wel de scene van Sylvester Stallone in Rocky waarin een rauw ei wordt gedronken. Echter is dit niet zo gezonds als toen werd aangenomen. Rauwe eieren kunnen vergiftiging en ziektes met zich meebrengen. -Gelukkig zijn er wel veilige methoden om Ei Proteïne te nemen onder de vorm van Ei Eiwit Poeders.

4. Soy Proteïne (Soja Proteïne)

Soja proteïne poeder is een plantaardig vorm van proteïne. Dit betekent dat het niet afkomstig van dierlijke oorsprong, maar van plantaardige oorsprong. Namelijk van sojabonen. Soja-proteïne is ideaal voor iedereen die lactose intolerant is. Voor vegetariÎrs kan het zelfs gebruikt worden om het tekort aan proteïnen door het niet eten vlees te compenseren.

Zoals je kunt lezen, zijn er wat verschillende proteïne poeders verkrijgbaar. Hierbij moeten we eerlijkheidshalve melden dat het merendeel van de proteïne uit de dagdagelijkse voeding moet gehaald worden. De regel zegt ongeveer 2 - 3 gram proteïne per kilo lichaamsgewicht per dan in te nemen. Dit kan echter door omstandigheden niet mogelijk te zijn dit via de dagdagelijkse voeding binnen te krijgen. Een proteïne poeder shake is dan ideaal.

Echter wanneer de behoefte aan meer eiwitten voorvalt, is een proteïne poeder ideaal om snel, veilig en lekker de nodige proteïnen binnen te krijgen.

U wilt proteïne poeder kopen?

Nutrimax biedt kwalitatieve proteïne poeders aan, die voldoen aan de meest veeleisende HACCP normen. Deze HACCP standaards gelden binnen Europa al de absolute norm in de voedingssupplementen industrie. Deze HACCP norm waarborgt dan ook de kwaliteit van onze Proteïne Poeders

Doordat Nutrimax Proteïne Shakes direct aan de klant geleverd worden, alleen wordt geleverd via internet en direct aan de consument, hebben wij geen last van duren promotiemiddelen en de kostprijsverhogende tussenhandelaren.

De Prijs - Kwaliteitsverhouding van onze Proteïne Poeders is dan ook de beste op de markt.

De kwaliteit van onze Proteïne poeders is minstens even goed als deze van andere grote merken, zoniet zelfs beter.

Sterker nog. Als we ergens hÈÈl sterk in zijn, zijn het wel onze Proteïne poeders. Kwalitatief de top. De prijs spreekt voor zich. Geen dure marketing campagnes of dure tussenhandelaren, maar gewoon directe waar(de) voor je geld.