verzending

GRATIS vanaf €30
 

Servicegarantie

U staat centraal
 

Meer info?

Stuur ons een mail !

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Subtotaal: € 0,00

Soja Eiwit

Foto-tabel  Lijst 

Foto-tabel  Lijst 

Waarom soja eiwit ?

Het aminozuurprofiel van soja eiwit is zeer volledig. Alle belangrijke aminozuren voor spieropbouw zijn in voldoende mate aanwezig

Soja eiwit wordt al jaren zeer veel verkocht. Soja Eiwit verdween een tijdje in de jaren negentig, maar maakt sinds begin jaren 2000 weer een comeback. En terecht !

 

Soja Eiwit heeft een hoge biologische waarde

Soja eiwit heeft een hoge biologische waarde :

Soja eiwit

De biologische waarde van eiwitten is de maatstaf voor de eiwitkwaliteit. Deze hoge biologische waarde betekent dat er relatief veel essentiële aminozuren in het product zitten en ook nog eens in de juiste verhouding.
Essentiele aminozuren zijn aminozuren die het menselijke lichaam niet zelf kan aanmaken en dus uit de voeding moet krijgen.

Soja eiwit heeeft een biologische waarde die schommelt tussen tussen de 70 en 80. Dit is zeer hoog voor plantaardig eiwit.

Soja eiwit heeft ook een zeer hoog gehalte aan L-glutamine. Dit is zeer belangrijk voor spieropbouw.
Sommige wetenschappers beweren zelfs een blend van soja eiwit en whey eiwit dé ideale combinatie zou zijn voor maximale spiergroei. Whey eiwit bevat namelijk een stuk minder L-glutamine.

Soja Eiwit en Testosteron

Soja eiwit bevat fyto oestrogenen. Hierdoor kan het testosterongehalte zelfs verhoogd worden dankzij soja eiwit.

Fyto-oestrogenen ofwel plantaardige oestrogenen (daidzine en genisteïne). Er is veel onderzoek gedaan naar het vermeende oestrogene effect van soja eiwit. Uit steeds meer van deze studies komt naar voren dat het oestrogene effect van soja eiwit verwaarloosbaar is en uit een grote meta studie blijkt dat het testosteron niveau van mannen die soja eiwit nemen genomen niet daalt.

Deze resulaten kan u hier bekijken :
De rode stippellijn geeft het gemiddelde resultaat van soja eiwit.

 

Soja Eiwit Review

 

Testosteron verhoging door soja eiwit

Een andere studie toont zelfs dat langdurige inname van soja eiwit het testosteron gehalte verhoogt.

Soja Eiwit gebruik

20 30 g soja eiwit 's avonds voor het slapengaan is een goede dosering.

Soja eiwit kan gebruikt worden wanneer dierlijke eiwitten niet goed verdragen worden