verzending

GRATIS vanaf €30
 

Servicegarantie

U staat centraal
 

Meer info?

Stuur ons een mail !

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Subtotaal: € 0,00

Spieropbouw

SPIEROPBOUW SUPPLEMENTEN

Spieren opbouwen heeft voor ieder van ons een andere reden. Of u nu aan bodybuilding doet, of er gewoon wat atletischer wilt uitzien, of vet wilt omzetten in spieren ...

Foto-tabel  Lijst 

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3

Foto-tabel  Lijst 

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3

 Veel (mannelijke) sterren, sportlui, professionele atleten doen aan fitness voor wat meer spieropbouw. Dikwijls op specifieke doelgroepen afhankelijk van het gewenste resultaat of het doel. Denken we maar aan wielrenners die 's winter het fitness hok bezoeken voor sterkere spieren of stabilisatie oefeningen voor de rug.

(Dit zijn maar enkele voorbeelden waarvoor spieropbouw, of behoud van siermassa van toepassing is) (Meer) spieropbouw kan dus perfect voor iedereen, man of vrouw, jong of oud, voor eender welk doel.

 

Spieren opbouwen

Spieren zijn opgebouwd uit spiervezels. Het aantal spiervezels staat zo goed als vast en ook de verdeling ervan is zelfs door middel van training niet manipuleerbaar. Maar hoe krijgen we dan grotere, dikkere of sterkere spieren ?

De dikte van een spiervezel is wel aan te passen . Dit doen we door middel van training. Door training worden (bepaalde) spieren belast. Hierdoor komen er kleine scheurtjes in de spieren.

 

Na de training of inspanning zal het lichaam deze spierscheurtjes automatische willen herstellen. Dit is de reden waarom de rustperioden zo belangrijk is. Zoniet belangrijker dan de training. Het lichaam zal de scheurtjes herstellen, en tegelijk ook de spiervezels sterker en dikker maken.

Het lichaam denkt namelijk dat de inspanning nogmaals moeten overgedaan worden en wilt hierop zo veel mogelijk voorbereid zijn met sterkere, dikkere spieren. Je moet het lichaam dus ook de tijd geven deze mini scheurtjes te herstellen (rustperiode) om zo de volgende keer (training, wedstrijd, ..) sterker voor de dag te komen.

Training en Rust zijn dus beide even belangrijk voor meer spieropbouw.

Training is zinloos wanneer er tussen de trainingen onvoldoende rust wordt ingelast. Hierdoor hebben de spieren niet voldoende tijd om te herstellen. Raar maar waar .... Maar training dient enkel maar als prikkel om het lichaam tot herstel aan te zetten. Deze herstelfase zorgt voor de echt opbouw van spieren.

Neuromusculaire aanpassing

Wanneer er getraind wordt met zware gewichten, zijn er meer spiervezels nodig om de inspanning deze zware gewichten te kunnen tillen, gemakkelijke te maken. Het zenuwstelstel moet zich dus aanpassen en lichaam vertellen sterkere vezels aan te maken.

Dit proces wordt 'neuromusculaire aanpassing" genoemd'.

Muscle failure voor meer spieropbouw

Muscle failure is een mooi woord voor 'spierfalen'. Spierfalen is zolang trainen tot de inspanning niet meer kan worden volgehouden. (bv wanneer een gewicht niet meer kan opgetild worden)

Trainen tot en met dit 'spierfalen' zorgt ervoor dat alle spiervezels in dezelfde spier volledig gebruikt worden. Maximale spierweefselstimulatie en maximale spiergroei wordt hierdoor bereikt.

Spieropbouw supplementen

Spieren opbouwen heeft voor ieder van ons een andere reden.
Of u nu aan bodybuilding doet, of er gewoon wat atletischer wilt uitzien, of vet wilt omzetten in spieren ...

Spieropbouw kan bij iedereen. Alle leeftijden. Mannen & vrouwen. Iedereen kan door een combinatie van gewichtstraining en de juiste sportvoeding een lichaam krijgen dat er niet alleen gespierd uitziet, maar ook in topvorm verkeert.

Vroeger  werd spieropbouwende oefeningen meestal beperkt tot bodybuilders en professionele sporters. Echter, het concept van  spieropbouw door krachttraining en voor het ontwikkelen van een aantrekkelijker lichaam is in de afgelopen jaren populair geworden.

Er zijn spieropbouw principes waar je je van bewust moet  zijn als je met trainingen gaat beginnen.

 

 Er zijn drie dingen die je moet doen om spieren op te bouwen :

1.Stimuleren van groei.

2 het voeden van de spieren

3 De spieren tijd geven om zich op te bouwen.

Voordat je gewichten gaat heffen is het aan te raden dat je eet.  Als je traint op een lege maag in de ochtend, bijvoorbeeld , heb je een aanzienlijke hoeveelheid koolhydraten verloren gedurende de nacht. Dit kan je bloedsuikerspiegel verlagen, waardoor je licht in je hoofd  zult voelen.

Het eten van koolhydraatrijk voedsel vooraf geeft je meer energie  , en dat is een belangrijk onderdeel om in gewicht te kunnen toenemen!

Ook na de training is het eten belangrijk, om de de koolhydraten die je gebruikt tijdens jouw sessie te vervangen. En er zijn aanwijzingen dat eiwit kan helpen bij spierherstel en bouwproces na een training

Eet binnen 15 tot 60 minuten na een training . Als je meerdere snacks of  kleine maaltijden gebruikt zul je efficiënter eten. Op deze manier , bent je nooit te vol om te trainen . De meeste diëten om in gewicht toe te nemen vereisen  zes tot zeven maaltijden per dag . Dit is essentieel om ervoor te zorgen dat je spieren alle voedingsstoffen krijgen die ze nodig hebben om nieuwe spiermassa op te bouwen!

Je kunt te alle tijden gewichten heffen, maar ‘savonds is de verhouding van anabole en katabole hormonen voor de opbouw van spieren het best. kanabole hormonen bouwen spiervezels , katabole hormonen breken ze af. De tijd van de dag speelt dus wel een rol , maar het kan niet de bepalende factor voor het opbouwen van spiermassa zijn!

Belangrijker dan wanneer je het doet is de vraag of je het doet , punt is ongeacht welk tijdstip van de dag het ook is,  je moet blijven  trainen , zo zul je er groter en sterker uitzien

 

 

o Spieren trainen

o Snel spieren opbouwen

o Spiergroei

o Snelle spieropbouw