verzending

GRATIS vanaf €30
 

Servicegarantie

U staat centraal
 

Meer info?

Stuur ons een mail !

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Subtotaal: € 0,00

Spierkracht

Foto-tabel  Lijst 

Foto-tabel  Lijst 

Krachtsport (met spiergroei):

Mensen die strakker of gespierder willen worden, kiezen vaak voor krachtsport. Populaire krachtsporten zijn bodybuilding, gewichtheffen en trainen met losse gewichten.
Met regelmatig en op de juiste manier trainen, krijg je meer spiermassa en minder vet massa.
Als je het goed doet, zult je merken dat je lichaamsvorm verandert. 'Goed' is eigenlijk zo zwaar mogelijk. Als je gewend raakt aan het gewicht, moet je zwaarder trainen.


Hoe snel gaat het?

Hoe snel je resultaat ziet, hangt af van hoe zwaar je bent en wat je startconditie is. Als je een starter bent, moet je geduld hebben. Het is een fabel dat je in een paar maanden helemaal strak kan zijn.

Over het algemeen doorloop je de volgende fasen:

De eerste keren

Je zult waarschijnlijk spierpijn hebben. Dit komt omdat je spieren hebt belast, die je eerder nooit op een dergelijke manier hebt uitgedaagd. Die spierpijn is een signaal van herstel.
Door je spieren te belasten, beschadig je ze. Die schade is niet erg, integendeel: je spieren gaan erdoor groeien. Het overbelaste eiwit in de spier wordt opgeruimd en vervangen door nieuw, sterker eiwit. Na de spierpijn heb je dus iets sterkere en grotere spieren.


Na een maand

Er is al een hoop veranderd in je lichaam. Je merkt dat de spierpijn na het sporten een stuk minder is. Dus je conditie gaat vooruit en je hebt meer kracht. Je spieren en pezen zijn namelijk sterker geworden. De basis ligt er, ook al zie je in de spiegel misschien nog weinig verandering.


Na een kwartaal

Als je goed hebt getraind, ga je nu al iets zien aan je lichaamsvorm. Je armen en borst zijn al wat sterker en strakker.
Om de groei door te zetten, is nu het moment om je trainingsschema te veranderen. Je moet je spieren af en toe wel 'verrassen' met andere oefeningen. Spieren wennen namelijk snel aan regelmatige belasting. Vraag je trainer om een ander schema met nieuwe en zwaardere oefeningen.


Extra eiwit voor spiergroei?

Vlees levert eiwit, B-vitamines, vitamine D en mineralen, zoals ijzer. Maar ook bodybuilders kunnen prima zonder vlees of vis, als ze goede vervangers en andere voedingsmiddelen eten om voldoende ijzer en B-vitamines binnen te krijgen. Door extra eiwit te nemen, gaan je spieren niet sneller groeien.

Dik worden door krachtsport?

Het kan bij zowel krachtsport als conditiesport voorkomen dat je op de weegschaal in kilo's aankomt. Laat je niet ontmoedigen. Je bent op de goede weg. Als je intensief sport, kan je er vanuit gaan dat je vetmassa kwijt bent. De extra kilo's zijn dan spieren. Perfect toch?


Meer spieren, meer verbranden?

Met meer spiermassa verbrand je iets meer calorieën. Niet alleen tijdens het sporten, maar ook in de rustperiodes tussen de sportmomenten in. De vetverbranding gaat namelijk nog door in de spieren, omdat spierherstel energie kost.
Toch lijkt het erop dat mensen die regelmatig aan conditietraining doen, nog meer calorieën verbranden en dus sneller afvallen. Mensen die aan krachtsport doen, winnen aan spiermassa en zullen dus niet afvallen. Ze krijgen een gezondere lichaamssamenstelling bij hetzelfde, of misschien zelfs een hoger gewicht. Ze verliezen namelijk vetmassa en kweken meer spiermassa

 

Supplementen om kracht bij te winnen

Krachttraining , Kracht, supplementen voor kracht of spiertraining.

Het kost je veel bloed, zweet en tranen. Maar krachttraining levert ook resultaat op. Als je correct én de juiste voedingssupplementen neemt, zul je snel effect zien. Je lichaam wordt strakker en je wordt sterker door krachttraining. Ook creëer je meer spiermassa. Is dit iets voor jou? Bekijk dan onderstaande supplementen voor kracht.

Nutrimax is jouw webwinkel voor kracht supplementen.

Voedingssupplementen, diëten, sportvoeding, ... alles voor jouw krachttraining vind je bij Nutrimax !