verzending

GRATIS vanaf €30
 

Servicegarantie

U staat centraal
 

Meer info?

Stuur ons een mail !

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Subtotaal: € 0,00

Spiermassa

Foto-tabel  Lijst 

Pagina:
  1. 1
  2. 2

Foto-tabel  Lijst 

Pagina:
  1. 1
  2. 2

SPIERMASSA

Spieren kweken is een combinatie van training + voeding + rusten.

Deze drie pijlers zijn absoluut nodig als je resultaat wil.

Laat één van de drie weg, en je spiergroei zal niet of tergend traag vooruit gaan.

Training: Je moet niet te vaak trainen, maar wel intensief. Als je het niet 'lastig' hebt, doe je het niet zwaar genoeg! Bij elke training moet je een maximum aan inspanning zien te halen, zonder dat je jezelf overbelast. Je moet je spieren doen werken, anders kunnen ze niet groeien.

Voeding: Je mag alles eten, maar met mate. Probeer toch extra proteinen tot je te nemen, zoals kip en eieren. Na de training kan je een proteineshake nemen, want dát is het moment dat je die eiwitten het hardst nodig hebt (spieropbouw). Voor de rest: eet zoveel mogelijk gezond. Het is echt niet zo moeilijk — je weet zelf best wat slecht voor je is, daarom voel je je ook altijd zo schuldig bij het eten van chocolade of friet.

Rusten: Trainen is niets anders dan het beschadigen van je spieren door extreme inspanning. Spiergroei is eigenlijk littekenweefsel dat op de spieren groeit, waardoor hij groter en dikker wordt. Maar dat heeft tijd nodig. Twee dagen achter elkaar trainen is daarom niet goed voor je lichaam, want de spieren krijgen niet de kans om zich te herstellen. Slaap voldoende, dat is bij uitstek de periode waarin het lichaam zichzelf repareert.

Hieronder acht tips om snel spiermassa op te bouwen:

1. Training is zilver, voeding is goud.

Het belang van de juiste (sport)voeding met de juist training is gewoon van goudwaarde. De focus wordt meestal vooral gelegd op de trainingen, schema's, ... maar de voeding is des te belangrijker. Het is namelijk de brandstof die je in je lichaam tankt en waaruit jou lichaam de benodigde energie én juiste voedingsstoffen dient te halen.

Snel spiermassa opbouwen is enkel mogelijk wanneer je je lichaam voorziet van evenveel of meer voeding dan het nodig heeft. Minder betekent een tragere spieropbouw, of zelfs spierafbraak.

Snel spiermassa opbouwen betekent je lichaam voorzien van alle stoffen die je spieren nodig hebben om te groeien. Dit bekent voldoend gezonde voeding, en géén junkfood.

Snel spiermassa opbouwen is enkel en alleen maar mogelijk door hoogwaardige en essentiële voedingsstoffen.

2. Verhoog de weerstand

Om snel spiermassa op te bouwen is het van belang de weerstand rustig op te bouwen, met de nadruk op rustig, maar ook op opbouwen. Dit betekent dat je in de mate van het mogelijke het gewicht, de afstand, de snelheid, ... stilaan moeilijker en moeilijker mag maken.

Gebeurt dat niet, dan komt het lichaam in een 'stagnatie' fase, waarin de huidige spiermassa, conditie, ... behouden blijft. Deze zal ook niet zakken, maar ook zeker niet stijgen. M.a.w.: deze stagneert, of blijft hetzelfde. Dit is goed tijdens een relatieve rustperiode, in de aanvangsfase, of een herbegin van de training. Echter om snel spiermassa op te bouwen mag er (tijdelijk) worden doorgetraind.

Probeer toch minstens elke week wat gewicht bij te steken, wat harder te gaan, of wat langer vol te houden.

3. Neem extra proteïnen

Tijdens de fase waarin je snel spiermassa wil opbouwen, zal je lichaam ook een verhoogde behoefte aan eiwitten of proteïnen hebben. Dit is omdat jouw spieren in deze fase harder afzien dan normaal. Er komen kleine scheurtjes in de spierweefsel die moeten hersteld worden. Dit spierherstel vertaal zicht in spieropbouw. Hiervoor hebben de spieren extra aminozuren, afkomstig uit eiwitbronnen, nodig.

Spieren zijn namelijk opgebouwd uit eiwitten. Een eiwit shake tussen elke maaltijd kan al voor een sterke verhoging van deze eiwitopname zorgen.

Probeer een kwalitatieve eiwitten shake en probeer deze tussen de maaltijden te drinken voor extra eiwitten, én ook direct na de training wanneer de behoefte aan eiwitten het hoogst is.

4. Drink voldoende water

Voldoende water drinken is dé boodschap indien je snel spiermassa wilt opbouwen. Spieren bestaan net als de rest van ons lichaam grotendeels uit water. Dit water heeft talloze functies die té uitgebreid zijn ze hier allemaal op een rij te zetten.

Wel onthouden we dat een tekort aan water de opbouw van spiermassa zal belemmeren. Een tekort kan ontstaan door transpiratie, alcohol, gewijzigd voedingspatroon, .... Een teveel aan water wordt afgedreven via de urine. Uiteraard bestaan er de wildste verhalen dat te veel water ook slecht zou zijn voor het lichaam. Deze verhalen zijn deels terecht, al spreken we dan over abnormale opnames van water , en uitzonderingen op de regel.

Drink gewoon voldoende water en zorg ervoor dat jouw spieren niet zonder water of vocht komen te zitten.

5. Bouw voldoende rust in

Rust is nog zo'n factor die veelal wordt onderschat tijdens het snel spiermassa opbouwen. Omdat je je spieren nog harder gaat belasten dan anders, hebben zij logischerwijs ook meer rust nodig.

Maar meer trainen betekent toch minder tijd om te rusten? Fout.

Belangrijk is een goed schema en nog een beter planning te volgen. Plan in dit schema je rustdagen per spiergroep goed in, en probeer hier ook niet van af te wijken.

Vergeet niet dat het trainen van niet-uitgeruste of niet-hersteld spieren zelfs voor spierafbraak kunnen zorgen. Tja, de wereld op z'n kop natuurlijk.

Een bijkomend voordeel van voldoende rust tijdens trainingsperiodes is ook de preventie van blessures. Deze voel je namelijk niet meteen aankomen, maar kunnen wel de oorzaak zijn voor een langere periode uit te liggen.

6. Spiermassa opbouwen Vs. Cardio

Cardiotraining is het trainen van het uithoudingsvermogen over een langere periode.

Door te Lopen, fietsen, steppen, cross trainen, .... wordt vooral de hartspier getraind, vandaar de naam Cardio.

Bij Cardio train je op 55 % tot 75% van je maximale hartslag. Ken je maximale hartslag net, kan volgend rekensommetje je wel een indicatie geven wat deze kunnen zijn (Let op: dit is héél algemeen bepaald)

220 – je leeftijd = je maximale hartslag. Cardio kan ervoor zorgen dat het lichaam meer vet gaat verbranden door het hoge verbruik aan calorieën, wat dergelijke trainingen met zich meebrengen.

Het zou natuurlijk zonder zijn spiermassa op te bouwen zonder dat deze zichtbaar is omwille van de vetlaagje. Wetende dat daaronder spiermassa zit waar je hard voor getraind hebt.

7. Vermijd stress

Je moest eens wat een welke (negatieve) invloed stress heeft op het lichaam, en in het bijzonder op de spiermassa. Te veel stress zal zelf spiermassa gaan afbreken, hoe hard je ook mag trainen.

Het is natuurlijk ook zo dat dikwijls door het trainen bepaalde stress wegvalt. Zeg aar de uitlaatklep van ons dagdagelijks hectisch leven. Maar tracht toch een goede balans te vinden in alles wat je doet. Ook in jouw trainingen. Niets houdt je tegen er stevig tegen aan te gaan, maar tracht ten alle tijde nog te geniet.

Ook voor de opbouw van spiermassa is dit belangrijk. Trainen onder stress kan soms verloren moeite zijn.

8. Spieropbouw en Testosteron

Zoals algemeen geweten produceren mannen meer testosteron dan vrouwen. Dat is ook de reden waarom mannen meer aanleg hebben voor spiermassa dan vrouwen.

Testosteron is een hormoon dat mede verantwoordelijk is voor de opbouw van spiermassa.

Helaas gebruiken nog heel veel atleten illegale, kunstmatige testosteron voor sneller spiermassa. Deze effecten zijn maar tijdelijk merkbaar, maar de negatieve gevolgen van dergelijke misbruiken kunnen nog veel langer duren dan dat. Absoluut te vermijden dus.

Kan je dan niets nemen om het eigen testosteron niveau te stimuleren. Jawel. Vandaag zijn er heel wat testosteronboosters op de markt die het eigen testosteron niveau een natuurlijk boost geven.

Spiermassa aankomen

Spiermassa Supplementen

Je wil graag meer spiermassa , maar je weet niet welke spiermassa supplementen te gebruiken?

Als dit je bekend voorkomt... wees gerust, je bent niet de enige.

We zullen proberen overzichtelijk weer te geven welke spiermassa supplementen het meest geschikt zijn jou.

- Meer spiermassa met eiwitten
Eiwitten bestaan uit aminozuren. Deze aminozuren zijn de bouwstenen van onze spieren. Eiwit is daarom van uiterst belang voor de opbouw van spiermassa. Spiermassa opbouwen is onmogelijk zonder eiwitten!! Je hebt ongeveer tussen de 2 a 3 gram eiwit nodig per kilo lichaamsgewicht. Eiwitshakes zijn veilige en goede eiwitbronnen van hoge kwaliteit. Er zijn verschillende soorten eiwitten. Maar welke is nu het beste voor meer spieropbouw? Het ligt eraan wanneer en waarvoor je het betreffende eiwit wilt gebruiken voor de opbouw spieren.

- Meer spiermassa met creatine
Creatine is uitstekend voor het opbouwen van spiermassa en als spiermassa dieet. Creatine is een lichaamseigen stof. Het is veilig en erg effectief voor iedereen! De werking van creatine gaat als volgt: Creatine verhoogt de beschikbaarheid van ATP (de grootste energieleverancier van het lichaam als het aankomt op explosieve kracht) zodoende dat je meer herhalingen, meer sets aankunt en meer gewicht kunt tillen. Het gevolg hiervan is natuurlijk extra spiermassa door meer voeding voor spieropbouw.

Er zijn veel verschillende soorten creatine voor meer spiermassa: Creatine monohydraat, Creatine Ethyl Ester, ...

- Vitaminen & Spiermassa
Een goede multi-vitamine is een must als het gaat om effectief spiermassa kweken! Sportmensen hebben meer vitaminen & mineralen nodig dan de gemiddelde mens. Klik hier voor ons volledig aanbod Testosteron Boosters voor meer spiermassa Het verhogen van je testosteron zal je spiermassa doen toenemen, je humeur te verbeteren, je libido op pijl te houden, en nog veel meer! Onze natuurlijkeTesto Boosters doen goed hun werk! Meer spiermassa door Aminozuren en BCAA 's Aminozuren zijn de bouwstenen van eiwitten. Aminozuren doen de spieren herstellen en groeien en daardoor de spiermassa vergroten. De bekendste zijn de BCAA (branched chain amino acids). Dit zijn de essentiele aminozuren leucine, isoleucine en valine en helpen je met je voedingsschema spieropbouw. NO (Nitric Oxide) Nitric Oxide (NO) is een gas dat geproduceerd wordt in het lichaam en dat wordt gebruikt om te communiceren met andere cellen in het lichaam. Nitrix Oxide versnelt de bloedstroom, waardoor er meer voedingsstoffen worden getransporteerd naar de spieren! Resultaat? Deze spieren voeding zorgt voor grotere, opgepompte spieren! De meest populaire NO (nitric Oxide) supplementen vind je hier.