verzending

GRATIS vanaf €30
 

Servicegarantie

U staat centraal
 

Meer info?

Stuur ons een mail !

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Subtotaal: € 0,00

Post Work Out Supplementen

Foto-tabel  Lijst 

Foto-tabel  Lijst 

Post-workout


Herstel is belangrijk, zowel met slaap als met voeding.

Wat eet je nu het best na je training? Je kunt niet zomaar naar de sportschool, je armen, benen, borst of rug knallen en dan een appel eten en het voor bekeken houden. Je hebt herstel nodig na je harde training in de sportschool, tijd voor je lichaam om te rusten en te herbouwen. Terwijl slaap de nummer 1 is, een bron voor herstel, komt een schone en evenwichtige maaltijd in een goede tweede plaats. Dus wat moet je eten na de training? Dit is essentieel spul, dus laten we u een herinnering geven (of een update voor degenen die net beginnen) over hoe u uw post workout voeding maximaliseert om te garanderen dat u er de meeste voordelen uithaalt.


Eiwit

Eiwitsynthese is vooral belangrijk voor uw spiergroei, de optimale tijd die direct optreedt na een zware training. Als je het werk in de sportschool afsluit zullen uw spieren schreeuwen om voedingsstoffen om te herstellen en de wederopbouw van zich na de straf van de harde ijzers. Door het eten van snel verteerbare eiwitten zullen je spieren herstellen en verjongen. Als het gaat om eiwitten, zijne vast eiwit zoals vis of kip na een training effectief, maar duurt langer om te verteren en is dus een langere tijd nodig voor de voedingsstoffen naar de spieren te bereiken. De meeste sporters hebben de voorkeur om een proteine shake te nemen na de training. Eiwit shakes blijken makkelijker en sneller te verteren en zal uiteindelijk sneller de spieren vullen dan vaste eiwitbronnen. Een goede Whey-eiwit is daarom ideaal, proteine isolaat is dan ook de zuiverste en snelst opneembare soort eiwit.


Creatine en Glutamine Aminozuren

Creatine drijft water in uw spiercellen en draagt effectief voedingsstoffen in je spieren. Creatine brengt ook een anabool hormoon dat door het lichaam spiergroei bevorderd en er is geen betere tijd dan na een training wanneer de cellen klaar zijn om voedingsstoffen te ontvangen om dit te nemen. Bijvullen van Glutamine Aminozuren is ook de sleutel tot het stimuleren van de eiwitsynthese. Een harde training vermindert glutamine niveaus en is essentieel voor het bevorderen van de spiergroei in het lichaam.


Koolhydraten

Snel verterende koolhydraten zijn net zo belangrijk voor herstel van de spieren en de algehele winst. Een snel verterend koolhydraten is vitargo, waarvan de consumptie zullen helpen een insuline piek in het lichaam te veroorzaken en zal helpen om extra voedingstoffen uit een proteïne shake te dragen naar alle spieren in het lichaam om te helpen voor hersteltijd. Dat betekent dat als je terug in de gym wil staan de volgende dag , kun je beter snelle verteerbare koolhydraten nemen direct na de sessie. Niets erger dan een training te moeten overslaan door het gebrek aan voeding en herstel. Een goede All in One shake is ook een zeer goede keuze, boordevol snelle suikers, essentiele aminozuren, creatine, vitamines en mineralen, is dit de perfecte oplossing om het herstel na je training te starten. Je neemt 75 a 100gr na je training voor optimaal herstel, en 1 uur erna kan je een proteine shake of maaltijd nemen

Work Out Supplementen

Post Workout supplementen bevatten een combinatie van ingrediënten die ervoor zorgen dat het energieniveau van de spieren weer snel op niveau komt zodat het sneller kan herstellen.
Het is belangrijk een goed post workout product na de training te nemen dat zorgt voor een snel en actief herstel van de energievoorraden.

Fitnessexperts zijn het er allemaal over eens dat wat je meteen na de training inneemt (Post Work Out Supplement), minstens zo belangrijk is als wat inneemt voor de training (Pre Work Out Supplement)
Je hebt net tijd besteed aan het afbreken van je spieren (training), en nu moet je deze spieren terug doen herstellen en groeien.

Timing is cruciaal als het gaat om post work out supplementen

Het is van groot belang uw post workout voeding te nemen binnen 30 minuten na het beëindigen van de training.
Vlak na de training zijn je spieren zeer ontvankelijk voor voeding. Ze zijn uitgehongerd.

 

Post Work Out Recovery Tip | Nutrimax Recovery

 

Post Work Out : Eiwitshake / Eiwitshakes / Whey shakes

Eiwitten is wat je spieren nodig hebben om te groeien! Whey Eiwit wordt het snelste wordt geabsorbeerd, is het de meest voorkomende soort eiwit opgenomen in post work out supplementen. In de praktijk is het zelfs zo dat enkel een Whey Shake wordt genomen als post work out supplement.

 

Post Work Out : Creatine shakes

Creatine wordt ook vaak toegevoegd aan Post Work out supplementen. Je lichaamseigen creatine hoeveelheden zijn uitgeput en moeten terug aangevuld worden! Het kost wat tijd vooraleer creatine  wordt opgenomen in de spiercellen, dus het van essentieel belang dat deze vlak na de training worden opgenomen! Nu gebeurt de opname ervan namelijk veel sneller ! Zo bent u er zeker van dat je spiercellen worden geladen voor de volgende keer !

Post Work Out : Koolhydraten

Koolhydraten zijn eveneens een belangrijk onderdeel van een pwo supplement. Indien je bent uitgeput, heeft je lichaam brandstof nodig ! Hoe sneller deze brandstof wordt opgenomen, hoe sneller het lichaam kan beginnen met de wederopbouw ! Koolhydraten zorgen voor een insulinepiek wat betekent dat het lichaam de voedingsstoffen zal transporteren naar de spiercellen.

Post Work Out : Aminozuren

Zoals bij pre-workout supplementen, zijn aminozuren ook een belangrijk onderdeel bij een post work out product als spierherstel voeding.
Aminozuren zijn de bouwstenen van eiwitten en zijn nodig om je spieren weer te laten groeien. De meeste  post workout supplementen bevatten ook glutamine. Deze specifieke aminozuren spelen een belangrijke rol in herstel van de spieren.